De BESTE knoflookmayonaise die je ooit geproefd hebt!!!

Eigenlijk wilde ik morgen pas een nieuw recept plaatsen,

maar dit recept wilde ik jullie vanavond al geven!

Ons menu was vanavond sticky rice met gefrituurde garnalen en uienringen, op verzoek van mijn zoon!

Bij de garnalen had ik een knoflookmayonaise gemaakt, nee sorry, Jaden had deze gemaakt met hulp van mij 😉

Knoflookmayonaise

(genoeg voor 4 personen, hopelijk!)

250 ml mayonaise

3 tenen knoflook

1 tl citroenrasp

2 EL citroen sap

4 EL gehakte peterselie

zout en peper na smaak (heb ik niet gebruikt)

Hak de knoflook zo fijn mogelijk en roer deze met de citroenrasp en citroensap door de mayonaise.

Laat het een half uur in de koelkast staan.

Breng op smaak met zout en peper.

Voeg de peterselie toe en serveer met een schijfje citroen en een takje peterselie.

Garlicmayonaise

Heb je een vijzel in je keuken staan? Gebruik deze dan om de knoflook met de citroenrasp te mengen!

Deze saus is heerlijk bij vis gerechten, schaaldieren en gewoon op je broodje shoarma 😉

Smakelijk eten!

Leave a Reply

