Quiche met broccoli en ham

Quiche is bij ons in huis een beladen woord. Een jaar geleden maakte ik een quiche in een springvorm (zoals ik nog steeds doe!) maar er ging wat mis!

Ik maakte de ring los terwijl ik de springvorm nog in mijn handen had! Niet zo’n slim idee natuurlijk want de ring viel daardoor op mijn arm waardoor ik de hele quiche op de grond liet vallen!!!

Ik had brandwonden op mijn arm en we hadden geen avondeten! Gelukkig kon ik mijn mannen naar de snackbar om de hoek sturen!

Maar je snapt wel dat ik elke keer het commentaar krijg als ik een quiche maak, dat ik moet uitkijken. Of zoals afgelopen week, dat frietjes ook wel lekker zijn als avondeten!!!

Van je gezin moet je het hebben, hahaha!

Ik maak quiche het liefste met bladerdeeg, waarom? De korst is dan lekker krokant en heeft een heerlijk botersmaakje!

Wat heb je nodig?

5/6 blaadjes ontdooit bladerdeeg

4 eieren

250 ml kookroom

500 gr broccoli (in roosjes)

125 gr hamreepjes

250 gr geraspte kaas

zout en peper

2 EL gesmolten boter

Springvorm (ik gebruik een van 23 cm doorsnede)

Kook de broccoli beetgaar (ongeveer 5 minuten) en laat goed uitlekken.

Verwarm de oven op 180 C voor.

Klop de eieren met de kookroom in een kom en roer de hamreepjes en iets meer dan de helft kaas erdoor.

Breng op smaak met zout en peper.

Boter de springvorm in met de gesmolten boter en bekleed met het bladerdeeg.

Vul de springvorm met het eiermengsel en verdeel de broccoli eroverheen.

Verdeel de rest van de kaas over het mengsel en zet voor 35 minuten in de oven.

Haal de quiche uit de oven en laat ongeveer 10 minuten staan!!!!!

Verwijder voorzichtig de ring en plaats de quiche op een schaal.

Quiche

Eet smakelijk!!!

Quiche met ham en broccoli

Leave a Reply

