BBQ!!!

Helemaal verslaafd aan barbecuen zijn wij hier in huis.. En niet alleen wij, onze vrienden en familie net zo 😉

Mijn recept voor spareribs is letterlijk uit mijn voorraadkast ontstaan.

Ik had geen flauw idee waarmee ik de marinade moest beginnen, dus dacht ik aan de basis van de Thaise keuken:

zout, zoet, zuur, pittig.

Zout: vissaus, zout, sojasaus

Zoet: rietsuiker, honing, bruine suiker

Zuur: citroensap, azijn

Pittig: chillipeper

Verder voegde ik daar aan toe wat ik in huis had; ketjap, chillisaus, olie, knoflook, citroengras.

Maar op mijn spareribs kom ik in een andere post op terug!

Gisteren heb ik kipsateetjes gemaakt, 1 kilo aan sateetjes…

Maar dan wel op 2 verschillende manieren gemarineerd!

1e Marinade

150 ml kokosmelk

3 scheuten chillisaus

2 scheuten ketjap

2 tenen knoflook

2 EL vissaus

2 scheuten azijn

20130428_163050

Laat overnacht marineren en spies ze aan (in water geweekte) stokjes en barbecuen maar 😉

2e Marinade

150 ml kokosmelk

1 EL chiliflakes

3 EL sojasaus

1 TL Djintan (gemalen komijnzaad)

1 TL Serehpoeder (gemalen citroengras)

2 EL kerriepoeder

1 TL gerookte paprikapoeder

2 tenen knoflook gehakt

2 scheuten olie

Sap van 1 limoen

20130428_163027

Laat overnacht marineren en spiezen geblazen!!!!

20130428_164236

Eet smakelijk!!!!

Leave a Reply

