Aan de knutsel!

Vandaag 2 posts, gewoon omdat ik me een beetje verveel (lees; wachten op verf en cement die moet drogen!)

Ik ben al aan het voorwerken op de herfstdagen die gaan komen; pompoenen, dennenappels, theelichthouders. We hebben al 3 dagen niet meer aan de eettafel gegeten *schaam schaam*

Maar dat vinden mijn mannetjes hélemaal niet erg, met bord op schoot voor de tv eten 😉

Vorige week ben ik begonnen met een grote schoonmaak in de kelder zodat ik al mijn decoraties in een ruimte kan houden, zo kwam ik tussen de oude verfpotten ook een doos met snelcement tegen.

Ik had besloten om daar een theelicht houder van te maken, natuurlijk was ik weer te snel voor mijn eigen camera.. Uhh nee, ik ben gewoon vergeten foto’s te maken!!!

Hij staat nu te drogen en als ik hem morgen uit de vorm krijg zal ik zeker een foto maken en hem posten! 😉

Maar waar ik wel foto’s van heb gemaakt, dat zijn de geverfde dennenappels! Een idee dat ik op Pinterest zag,  alleen heb ik er maar 6 en geen 16 die ik moet hebben voor een guirlande, dus ik ga ze gebruiken aan mijn decoratie-tak voor het raam.

Je hebt hiervoor nodig:

Dennenappels

Verf, je kan zelf uitproberen welke voor jou geschikt is. Ik heb witte lak gebruikt.

Metaal-, visdraad of iets dergelijks

Eventueel glitter

Zorg dat je de dennenappels ergens aan kan hangen om ze te laten uitlekken!

Camera 360

Draai de draad om het steeltje heen (is er geen steeltje draai je de draad om het puntje heen) en zorg dat deze sterk vast zit.

Camera 360

Doop de dennenappel zover onder als jij mooi vindt. (Zoals je ziet… een oude pot verf, maar die doet het nog goed ;))

Camera 360

Hang de dennenappels op en bestrooi ze eventueel met de glitter.

Camera 360

Laat ze minstens 6 uur drogen! Ik heb ze buiten onder de partytent hangen, geen last van verfgeur in huis 😉

Ik ga eens verder met mijn andere projectjes, de uitleg van de pompoenen komt er de volgende keer aan!

***Edit: Na een paar dagen begonnen mijn dennenappels te bloeien en weer te sluiten, de verf begon te barsten!!

Ik heb dus eens goed nagedacht hoe ik dit kon tegenhouden en uiteraard gaat dit niet!

Ik heb uiteindelijk een zakje dennenappels bij de Xenos gekocht en het opnieuw geprobeerd. Deze zijn wel opengebleven!

Dus als tip; ga langs de Xenos en neem een zakje dennenappels van hun mee 😉 ***

Leave a Reply

