Een spooky feestje!

Afgelopen zaterdag was het dan zover! Het zeer verlate kinderfeestje van mijn zoon!

Na 6 weken van voorbereidingen treffen, decoraties maken, hét recept zoeken voor dé candy apples was het dan tijd geworden om dit samen te voegen tot een feest.

En wat voor feest het was! Ik spreek over 4 heksen, 1 zombie, 3 draculas en een monster-feest!

Vrijdagavond hadden wij de vlaggen, spinnen en zeilen opgehangen, zaterdagochtend ben ik op tijd begonnen met de spinnenwebben te verdelen over de beneden verdieping.

Helaas door de hevige wind lukte mijn tunnel aan de voordeur niet goed, maar de kids hadden een groot plezier om door de spinnenwebben heen naar binnen te kruipen!

In de gang had ik de trap afgedekt met opengeknipte vuilniszakken, hierdoor kreeg je een eng knisperend geluid elke keer als de deur werd geopend.

De hapjestafel had ik aangekleed met een tafellaken (Lidl 0,99) en een zelfgemaakt centerpiece.

 Camera 360 Camera 360

De vaasjes en kandelaren had ik voor een paar cent bij de kringloopwinkel gekocht en met een spuitbus van de Action matzwart gespoten.

De pompoenen kregen vampierentanden (ook van de Action 😉 ) en de ogen werden gemaakt met punaises.

De drankjes zijn van Gaseuze en vonden gretig aftrek!

We hadden als eten: hotdogs met vampierenbloed (ketchup) en zombie spuug (mayonaise).

De hapjes en snoepjes waren: roomsoesjes, groene cake (een normale cake met een beetje groene kleurstof door het beslag), oogbol lolly’s, oogbol snoepjes, staked hearts (candy apples), popcorn en chips.

Camera 360

~~~

Voor de candy apples heb ik niet echt een recept gebruikt, vooral door het gebrek aan een suikerthermometer.

Maar uit de losse pols heb ik 500 gr suiker met 50 ml water laten koken, na 5 minuten voegde ik er 3 grote eetlepels corn syrup (maissiroop) aan toe en een druppeltje rode kleurstof.

Dit liet ik nog 5 minuten doorkoken tot een goede dikke karamel.

De appels werden aan dikke stokjes gespiest en door de karamel heen gerold en op een bakblik met bakpapier gezet om te stollen.

~~~

Nadat alle cadeautjes waren uitgepakt kregen de kids de keuze tussen 2 films;

De Griezelbus en Frankenweenie,

 De Griezelbus  frankenweenie-blu-ray

Unaniem kozen ze voor de Griezelbus!

Ondertussen waren de hotdogs ook klaar en werd er lekker gesmuld!

Camera 360

Als snackdoosjes had ik take out boxes gebruikt (zoals bij de wok!) de kids konden deze naar wens vullen met popcorn of chips.

Na de zeer spannende film hebben we met zijn allen nog flink gedanst en veel te snel vloog de tijd om!

Camera 360

Hier een leuk kiekje van de hele groep!

~~~

Als extra decoraties had ik in de gang een dradengordijn gemaakt.

Camera 360 Camera 360 Camera 360

Camera 360 Camera 360

2 lange stukken breigaren als bovenlijn en daaraan in verschillende lengtes breigaren geknoopt. Het gordijn hing ik op tussen de hal en de gang. In het donker voelde dit heeeeeeel erg kriebelig!!

Verder had ik de voordeur, bel, wc-deur en de muren van de wc volgeplakt met plastic spinnen. Met dubbelzijdige tape en plakken maar!

Camera 360    Camera 360

De slaapkamerramen werden ook niet vergeten! Uit een grote doos sneed ik 2 monsters, deze spoot ik zwart en zette ik tegen de ramen aan.

Helaas kreeg ik geen mooie foto gemaakt in het donker!

 Camera 360

Deze decoraties kwamen natuurlijk nog bovenop die ik al in de vorige post had beschreven!

Camera 360 Camera 360 Camera 360

Camera 360 Camera 360 Camera 360

Fijne Halloween allemaal!

Leave a Reply

